Thursday, March 10, 2011

MENGINGATKAN AKU TENTANGNYA...


Ringgggggggg.....ringgggggggg....Deringan telefon jam 4 pagi pastinya mengejutkan aku dari lena. Hati mula berdebar-debar. Panggilan pada waktu-waktu begini selalunya membawa perkhabaran yang kurang baik. Telahan ku betul... aku mendapat perkhabaran sepupu suamiku telah kembali kepada-Nya.....Innalilahiwainailahirajiun.... Bersyukur yang amat kerana tika ini aku masih diberi ruang untuk terus bernafas di muka bumi ini. . .Kematian... mengingatkan aku tentangnya yang pasti datang pada bila-bila masa . Bersyukur andai hidup masih diberi kesihatan yang sempurna. Bagiku kesihatan amat berharga dan perlu dihargai. Kalau tidak kita siapa lagi yang akan menghargai diri kita. Sepupu suami ku meninggal kerana penyakit buah pinggang dan kencing manis. Tiga minggu sebelum itu adik kepada sepupu suamiku ini meninggal juga tapi akibat serangan jantung secara tiba-tiba. Andai itu takdirnya kita kena redha menerimanya... Apa yang penting kita perlu berusaha dan mengingatkan diri kita akan peri pentingnya menjaga kesihatan diri. . . Mengingatkan Aku Tentangnya agar menghargai diri sendiri...

No comments:

Post a Comment